Marți, 5 februarie, a început Dubai Tour.
La Dubai Tour participă 16 echipe, adică 128 de rideri printre care și campionul mondial Rui Costa (Lampre-Merida), campionul la contra timp Tony Martin (Omega Pharma-Quickstep), Fabian Cancellara (Trek Factory Racing), Mark Cavendish (Omega Pharma-Quickstep), Peter Sagan (Cannondale) și Marcel Kittel (Giant-Shimano).
Eduard Grosu trebuia să fie și el prezent la tur cu noua echipă dar din păcate a avut o problemă cu actele și a ratat participarea la această ediție. (La cele câteva competiții mtb la care mai ajunge colateral l-ați văzut participând pentru noi la NoMad Merida CST).
În cursă este și un rider din Moldova, Alexandre Pliușchin, care a fost în față în etapa de azi (a 3-a).
Aici puteți vedea live întreaga competiție.
Festivitatea de deschidere a fost spectaculoasă. În timpul cursei plutonul trece prin zone destul de interesante unde puteți vedea noua arhitectură a Dubaiului.
Organizarea acestui concurs este o mișcare de promovare a Dubaiului (ceva mai comercial ca stil) ca răspuns pentru cei din Abu Dhabi care implementează de ceva timp o strategie de promovare prin sport și cultură.
Am aflat despre aceste strategii și chestiile interesante de mai jos la Abu Dhabi Adventure Challenge – o competiție de aventură multisport prin golf și deșert la care am participat prin 2007 într-o echipă de 4 mixt cu visele noastre și aripi de la Red Bull. (alte foto cu deșertul aici la mine pe facebook)
Despre EAU:
Emiratele Arabe Unite (EAU), din care face parte Dubaiul, este o federație a șapte emirate, cu un sistem juridic bazat pe Constituția din 1971, fără alegeri și partide politice. Fiecare emirat are o considerabilă libertate politică, juridică, economică și există o rivalitate constructivă între emirate.
Petrolul este principala sursă de venit. Dependența de petrol a alarmat guvernul, pentru că economia se bazează numai pe diferitele derivate ale petrolului. Se estimează că mai au petrol pentru încă 50 de ani. De aceea se încearcă generarea altor industrii și se investește în turism.
Un rezultat al acestor eforturi este creșterea susținută a turismului, bazată pe infrastructura hotelieră, deșertică și de agrement. Prețul scăzut al materiilor prime, minunile arhitecturale precum Burj al-Arab și Insula Palmier și atitudinea prietenoasă a locuitorilor au făcut ca Emiratele Arabe Unite să fie denumite Hong Kong-ul sau Singaporele Orientului mijlociu.
Curiozități:
Ca și curiozitate din cei peste 8 milioane de cetățeni ai EAU doar 13% s-au născut în țară, 23% sunt imigranți arabi sau origine iraniană, 50% sunt imigranți din India.
Un alt lucru interesant este că EAU nu percepe taxe pe veniturile personale sau pe câștigurile de capital. Adică nu-ți impozitează nimeni firma sau salariul.
În loc să se bazeze pe impozitele pe venituri, țara este dependentă de taxele pe care le percepe de la companiile petroliere. Acestea virează către stat pana la 55% din profit, iar băncile străine plătesc aproximativ 20%.
Cam cum au evoluat băieții ăștia în alb cu respect pentru tradiții vedeți în cele 2 poze din stânga. E vorba de aceeași stradă la câțiva ani distanță. Pentru evoluția completă puteți vedea articolul acesta.
Și uite cum dintr-un anunț despre ciclism a apărut unul despre turism, experiențe personale și economie. Bine că nu citesc guvernanții români articole despre biciclete că cine știe ce idee bună le-ar veni.
Și ca să revenim la oile noastre: vineri și sâmbătă puteți vedea de la ora 12:00 a treia etapă, respectiv a patra etapă.